tisdag 21 oktober 2008

Att få sova är lyx

Och sådan lyx är inte jag berättigad till tydligen. Runt 20-21 igår så brummar det in en slamsugsbil på gatan utanför mitt sovrumsfönster. Tydligen så har någon i den andra trappuppgången stoppat ner saker i toaletten som inte borde vara där så det hade blivit stopp i avloppet. Tydligen så hade det blivit sådant problem att det var 1dm skit-vatten i källaren under den andra trappuppgången. Hoppas nu att inget kommit in i min källare.
Det värsta var inte det, utan att dom var tvungna att köra HELA natten. Tack för den skönhetssömnen!


Idag har det varit dö-lugnt på jobbet. Vi fick in nya LG X110 idag som var riktigt trevlig förutom att jag vill ha lite mera batteritid på den för att jag ska vilja ta med mig den ut. Men det är nog bara jag som är lite kräsen ;) Läste ovanstående nyhet idag. Man kommer inte att kunna få ta speciellt mycket ansvar själv för sina handlingar i framtiden. Man ska bli styrd av storebror i allt. Jag förstår tanken i att det ska bli säkrare med allt och hjälpa folk att komma ihåg saker. Men jag ser samtidigt lite att "en kätting är inte starkare än den svagaste länken" Skulle något fallera skulle väl hela bilen gå sönder.

Inga kommentarer: