fredag 3 oktober 2008

Mera Idol

Nu ligger man i soffan å slöglor på Idol igen. Jag är inte riktigt nöjd med dom som har sjungit ännu. Det har inte varit några riktiga topplåtar, och det känns som dom kämpar lite väl mycket med att göra egna versioner av låtarna.

Jobbet har varit ok idag. Jag vart tvungen att åka iväg en vända på eftermiddagen så stackars Katri och Andreas fick säkert jobba reuuuven av sig då. Jag får se till att återgälda det någongång. Sen när det blev lugnt på kvällen så försökte jag hjälpa GameStop att få igång en tv som trilskades. Höll på bra länge och testade massor med olika saker och körde uteslutningsmetoden och kommer fram till att det är tvn som det är fel på.

Sen kom det lite mera kunder så jag hann inte kolla klart. Men sen när vi hade stängt våran butik så tänkte jag att jag skulle över och kolla om dom fått fart på det. Men icke. Vi testar en ny sladd, men inget hjälper. Sen medans vi håller på och döpratar lite så står jag och fifflar lite med fjärren utan att tänka på vad jag trycker på och *POFF* Bild och ljud!!! Woho!!! Men vad fan gjorde jag? Det visar sig att den där tvn hade 2!!! olika knappar att byta "inkälla" med. Men den ena knappen hoppade över en av källorna vilket såklart var den vi skulle ha.

Så nu har jag gjort veckans goda gärning och räddat helgen för dom som ska jobba där imorgon ;)

Inga kommentarer: