måndag 30 november 2009

Luftslottet som sprängdes

Fantastisk film. Så kan man sammanfatta den kort och enkelt.
Jag och Kim trillade in till Gävle igår för att kika på den och jag som vanligt irriterar mig på att jag valt fel biosalong (istället för den nyrenoverade). Vilket gjorde att det saknades mugghållare i stolarna, bioduken var för mörk/dålig kontrast/lågupplöst samt att någon som skötte "gardinerna" framför bioduken hade inte dragit undan dom ordentligt så det kändes mera som en 4:3 bild än en 16:9 bild. (Endast ett fåtal kommer att förstå vad jag menar med allt, men nu har jag fått skriva av mig iaf).

Filmen i sig var riktigt riktigt bra. Kändes inte alls som att den var 2,5 tim lång. Utan man ville direkt efter slutet ha en 4e film. Så mitt råd är att se den!

Nu är det måndag och jag är ledig. Misstänker att det kommer vara dött på jobbet för dom som jobbar idag, som det brukar på måndagar.
Idag ska jag inte göra så mycket alls. Försöka göra klart i lägenheten så jag kan börja julpynta lite smått.
Kommer inte ha någon gran i år... Tror jag...

Suck. Jul igen. Nu fick jag ångest.

Jaja. Ha en bra måndag.

2 kommentarer: