söndag 6 december 2009

Godmorgon (allt är relativt) Bloggen.

Ja nu sitter man i morgonrock och funderar på vad en Söndag ska tänkas innehålla.
Fick ett bra tips av Erica gällande julgran iaf. Så det lutar nog åt en minigran någonstans i lägenheten.

Jag fick nyss ett riktigt gott skratt när jag satt och letade efter datorer på elgigantens hemsida.
Elgiganten har ett sökfält på sin hemsida som söker automatiskt efter träffar allt efter vad man skriver. Och eftersom jag letade efter en dator med modellbeckningen "eee" så skrev jag såklart "eee" i sökfältet (utan dubbelfnuttarna (läs appostrofer) såklart ). Och får till min förvåning fram en träff som lyder "aaaaaaaaaaappplllleeee". Väljer jag denna så får jag faktiskt fram 3st artikelträffar. Jag har faktiskt provat på flera datorer och även min telefon för att se så det inte är jag som skrivit "aaaaaaaaaaappplllleeee" i något sökfält någongång.Någon på Elgigantens hemside-avdelning har tyckt att det troligen är vanligt att folk söker efter "aaaaaaaaaaappplllleeee" och lägger in det som en sökträff.
Logiskt? Nja. Kul? JA!

Hmm. Efter detta inlägg har jag konstaterat två saker:
Ett: Elgiganten kanske inte har total koll på sin hemsida/söksystem.
Två: Jag har alldeles för mycket fritid som hinner lägga ner tid på att skriva om detta ;)

Nu är det dags för en dusch, hälsa på föräldrarna och gratis mat ;)

Inga kommentarer: