söndag 21 december 2008

Teknik

Att jag är tekniknörd är ingen hemlighet. Så jag spenderar troligen lite för mycket tid runt teknik och hur det fungerar.
Det senaste jag har tittat på är att försöka få mitt gamla trådlösa tangentbord för mobiler att fungera med nya jobbmobilen.
Men av någon anledning så tycker den att när man trycker en gång på mellanslag så ska det generera två mellanslag på telefonen. Då tröttnade jag. Sälja?

Sen kom jag på att nu ska jag minsann köra igång med mitt DJ-ande så man kanske kunde gästspela på nån av lokala krogarna. MEN då visade det sig att mjukvaran som hör till inte går att hitta på nätet och att en styrspak (används sällan/aldrig men ändå) hade spruckit så då kändes det lite som en pungspark där med.

Nu funderar jag på om man ska snart åka in till Valbo och köpa dom sista julklapparna så det är klart. Känns rätt skönt att det va ganska lätt med klappar iår. Men det betyder att det blir svårare nästa år då man ska försöka hitta på nåt man inte tog iår eller förra året.

Inga kommentarer: