fredag 12 december 2008

Det är inte lätt att se om man är blind!

Gårdagens kommentar från en kund i butiken.
Det märks att det börjar lacka emot jul. Kunderna handlar mera, är mera stressade, men många är trevligare också.

Har inte gjort så mycket på sista tiden. Har iaf bestämmt mig att inte julpynta mer än att sätta upp ljusstakar i fönstrena i år.
Känner inte någon större julkänsla längre. Det är för mycket stress inblandat för att man ska få jul-ro.

Höll på att plocka en buss idag med. Eller snarare att den tänkte plocka mig, eftersom jag stod still.
Dom verkar inte veta hur mycket deras bussar ginar i kurvor. Så jag fick i panik kasta i backen, kolla så ingen va bakom och backa 5 meter för att få behålla fronten på min bil. Han/hon/den/det hade ingen tillstymmelse till att sakta ner heller.

Idag är det sovmorgon på jobbet, men får gå till kl 18 istället. Ont om folk gör att det blir så ibland.

Inga kommentarer: