lördag 20 juni 2009

Midsommar!

Ja nu har det varit midsommar. Och VAD gör jag vaken nu?! Jag ska dra dom senaste dagarna i korthet.

Vi har haft en tävling på jobbet som pågick ett par dagar (vecka-veckor?). Där man skulle sälja en massa av en viss produkt. Det var en regional tävling så hela regionens butiker var med. Vår butik blev bästa butik och undertecknad blev bästa säljare ;) Kändes bra att få vinna och vara bäst för en gångs skull.

Utöver det så fick jag ett ryck och bytte bromsbelägg och bromsskivor på bilen. Och när jag ändå hade bromsoken nerplockade passade jag på och målade dom i bilens färg. Tyvärr var det första gången jag målar över huvudtaget så det rann och blev tunnt på vissa ställen. Så det ska målas om igen när lusten faller på. Bild kommer på arbetet så småningom.

Ja igår var det iaf midsommar. Jag och Kim åkte till mina föräldrar och skulle fira midsommar där. Såklart så var det ju underbaraste sommarvädret man kunde tänka sig med kall temperatur och massa regn. Men det blev lite uppehåll så man kunde plocka lite blommor till stången, kasta yxa och gå på styltor. (Bilder kommer)

Kvällen blev lite bus med brorsbarnen samt lite tv innan John Blund gjorde sig påmind.
Vi pumpade upp stora madrassen och skulle lägga oss. Upptäcker ett hål i den som gjorde att den tappade luften och lagade hålet med tejp. Klockan 3 inatt vaknar jag av att jag slog igenom när jag vände på mig, sen gick det vara utför. Kl 6 var madrassen helt tom på luft och man låg på det mjuka golvet.

Nu har jag vaknat och satt mig här, kommer väl att få ta igen lite sömn ikväll istället. I min egna, stora, mjuka och underbara säng :D

Inga kommentarer: