måndag 6 juli 2009

Mätt i magen igår.

Gisses. Det blev riktigt mycket igår. Vi åkte med jobbet in till Gävle och åt på Cinque Trattoria. Jag fick i mig totalt 4 rätter som visas i bild nedan:

Carpaccio di Cipriani - Tunn skiva oxfile med senapsmajonnäs, ruccola, parmesan och citron

Pasta alla carbonara con pancetta, uovo, aglio, parmigiano e pecorino - Pasta med rökt sidfläsk, ägg, vitlök, parmesan och pecorinoost

Agnello arrosto piatto freddo con patate e aglio gratinato al parmeggiano - Kallskuren lammstek med parmesangratinerad vitlökspotatis och färsk ost

Babà Napolitano al cioccolato e gelato di limone - Italienskt bakverk med chokladbitar och citronglass

Blev som planerat riktigt mätt, och det var riktigt gott. Det enda som jag inte riktigt kom överrens med, troligen mest pga ovana, var efterätten. En så pass kall och frisk glass harmoniserade inte riktigt med ett bakverk som hade en lite torrare känsla.

Efter det så trillade vi in en snabbis på Interpool för lite efter eftersnack. Richard och jag testade på ett parti flipper, men jag lyckades få kulan att fastna och i ett försök att få lös den tiltade jag spelet :P Men enligt personal så hade det hänt förut. Troligen dags för en service? ;)

Efter det rullade jag och Richard hemåt. Han skulle jobba och jag var helt slut. Slocknade som en sten när jag kom hem.

Inga kommentarer: