måndag 11 oktober 2010

Tankar

Det är massor med tankar som far omkring i huvudet om vad man ska göra med livet. Nu har jag haft en period av husletande i närheten av vänner, familj och jobb. Men då jag känner att jag ibland vill byta karriärval så finns det risk att jag behöver komma längre bort för att hitta det jag trivs med. Och då kommer alla frågor upp:

- Vad vill jag jobba med?
- Vart vill jag jobba?
- Ska jag tänka på mig själv i första hand eller på släkt och vänner?
- Hur och var vill jag bo?

Alla frågor samlas ihop som mörka moln på himlen och jag känner mig instängd och trängd i ett hörn.
Känner mig ofta rastlös då jag inte kan göra sådant jag gillar. Eller. KAN kan jag väl. Men det tar emot. Frågan är om jag skall känna efter lite mer på vad jag drar mot för intresse. Inte låsa fast mig till det begränsade urval som finns här i närheten. Jag vill känna mig fri, göra det jag tycker om, bo där jag trivs och känna att jag lever. Just nu är det som årstiden. Grått och kallt. Arbetsförmedlingens hemsida nästa.

Suck.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: