tisdag 24 november 2009

Lediga dagar

Ja vad gör man på lediga dagar? Verkligen inte så mycket som man borde.
Som titeln på detta inlägg antyder så har jag varit ledig i 2 dagar. Igår och idag.
Vad gjorde jag igår?
Jag började med att vakna runt 8-9-tiden. Började läsa på lite smått om att studera japanska på hemmaplan, och vips var klockan 15. Tog en dusch, drog ner på stan med sällskap och klippte mig, hämtade ut ett utdrag på gymkortet och käkade lite onyttigt. Åkte sedan hem, fastnade vid tvn och sedan var det sovdags. Alltså en dag som var helt oproduktiv.

Vad har hänt idag då? Hälsade på en kompis i Bollnäs, åkte sedan hem och skulle ta en annorlunda väg tänkte jag och åkte ca 30 minuter fel. Måste bara ÄLSKA att köra efter skyltar när skyltarna är kryptiska. (ska gå en skyltkurs senare ;) )
Shoppade loss lite tillbehör i Gävle för att kunna koppla in telefonen till stereon i bilen, men det slutade med att jag bara fick in generatorvin i ljudet så det blev helt onödigt handlande.
Åkte sedan hem, men planen att hälsa på föräldrarna, men blev riktigt knock-out-trött och ombokade det mötet. Vaknade upp en timme senare med känslan av att jag måste göra NÅGOT nyttigt idag, så jag har nu plockat fram golvyta i mitt tredje rum i lägenheten, som i ett par år har huserat som avlastningsyta, aka "soprum". Detta till tonerna av Gregorians senaste platta i ljudhistoriens bästa hörlurar Koss PortaPro 25th anniversary. Det är kärlek det ;)

Nu har tvn fått ett nytt järngrepp med en ny serie som heter NCIS Los Angeles. Efter det är jag nog död igen. Men det visar sig.

Inga kommentarer: