tisdag 17 mars 2009

God morgon tisdag!

God och god vet jag väl inte. Gick ju och lade mig 01:15 så man är lite sliten nu.
Igår när jag hjälpte min mor med sin hemsida så arbetade vi ett tag på batteri. Såklart uppkopplad mot mobila bredbandet.
När batteriet tar slut så sparar datorn allt arbete och stänger av sig för att man inte ska förlora det man arbetar med. Allt jätte bra, MEN! När datorn igår gjorde det så tyckte inte riktigt mobila bredbandet om att det blev så. Så det krånglade när jag hade satt i strömmen så jag fick stänga av datorn. Tyvärr fastnade datorn under avstängningen, vilket gjorde att jag "tvingade" av den. Och precis DÅ kom felet till.
Vid nästa uppstart så hinner jag se en "Blå skärm" blinka till och datorn startar om sig själv igen.
Som tur är så startar faktiskt datorn andra gången, men jag vet inte hur länge den överlever på att bli omstartad 2 gånger varje gång man startar datorn.
Så det är nog dags för en ominstallation. Mycket tråkigt då jag har verkligen fått allt dit jag vill ha det nu.
Turligt nog så har jag sorterat och arkiverat allt jag vill ha kvar så jag slipper leta efter alla saker som ska sparas, dom är redan på rätt ställe.

Sådär. Nu har vi börjat morgonen med så mycket tekniskt prat att det räcker för minst en vecka. Dags för dusch och sen iväg till jobbet. Har ett par tunga dagar framför mig. Men så är jag ledig i helgen istället.

Inga kommentarer: