fredag 28 november 2008

Sjukt sönderstressad!

Slutet på den här veckan har varit helt galen.

Först börjar det med att det kommer in hur mycket folk som helst i butiken runt 3-tiden och håller på så ända till stängning. Sen ska man snabbt stänga, köpa godis och gratta brorsonen som fyllde. Sitta där i 40 min och prata, käka tårta och klia hund för att sen snabbt åka hem igen och tvätta. Struntade i sista tumlaren, tog upp det blött, hängde upp och gick och lade mig. Somnade på en gång.

Idag var inte lättare det. Vaknade i god tid imorse. Drog till jobbet och kommer på att idag är det bara jag och Malin som jobbar. Vilket betyder att vi fick stänga för lunch, vilket är väldigt ovanligt, och jobba reuuuven av oss!

5-10 pers på kö HELA dagen. Massor med saker som inte alls gick som man ville, utan fick ta lappar för att göra imorrn eller på måndag.
Hade t.o.m. en kund som SOMNADE medans han väntade på sin tur. Stackarn. Men han vaknade lagom till det var hans tur.

Nu direkt efter jobbet så ska jag kasta mig in i duschen, dra till Jonna som har fest för Linn, sen när/om dom drar ut så drar ja hem och sover, för att sedan jobba imorrn igen, med Malin (vi kommer döda varandra snart).
Efter jobbet imorrn blir det att susa till dom skrämmande skogarna och hjälpa mina f.d. grannar att koppla rätt med kablar, samt kolla in det sista av julmarknaden där.

Söndag blir TROLIGEN lugn så långt som jag vet nu. Förutom kvällen som blir mera tvätt. (Hur fan kan ja skita ner så mycket hela tiden? Eller har jag tvättomani?)

Hoppas innerligt att jag får träffa Madde lite också i helgen. Skulle vara kul att hitta på nå skoj eller bara varva ner i soffan till en bra film t.ex.

Inga kommentarer: